Регистрирайте се Търсене Въпроси/Отговори Потребители Потребителски групи Вход  
Напишете отговор Проблем с FIAT STILO 1,9JTD - Решено благодарение на Христо
Проблем с FIAT STILO 1,9JTD - Решено благодарение на Христо
marsell


Регистриран на: 04 Дек 2017
Мнения: 3
Отговорете с цитат
Здравейте!

Следният проблем с FIAT STILO 1,9 JTD, 2005г.
При стартиране на двигателя в студено състояние, работи 2-3 минути равномерно, след което започва да работи неравномерно, до степен, че ми трака съединителя чак, а при подаване на газ прекъсва. Като позагрее, проблема отшумява плавно и като достигне работна температура - все едно нищо не е било - плавен, равномерен ритъм.
Водих я на майстор, който провери дюзи, ЕГР и други възможни причини и от негова гледна точка стигна до извода, че всичко е наред, просто демпферния маховик е за смяна. Може и да е за смяна - не знам, но според мен тракането на съединителя е следствие, а не причина.
Възможно ли е някоя от дюзите да не работи нормално при студен двигател?
Няма пушеци от ауспуха, няма проблеми с мощността, зареждам нафта от една и съща бензиностанция, слагам й добавка в горивото, не дава никакви индикации за проблеми...

Ако някой има опит с подобен проблем и би имал време и желание да го сподели - ще съм благодарен.


Последната промяна е направена от marsell на Съб Яну 13, 2018 5:48 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на marsellИзпратете лично съобщение
Re: Проблем с FIAT STILO 1,9JTD
Hit-ko
Site Admin

Регистриран на: 13 Юли 2007
Мнения: 4423
Отговорете с цитат
marsell написа:
Здравейте!

Следният проблем с FIAT STILO 1,9 JTD, 2005г.
При стартиране на двигателя в студено състояние, работи 2-3 минути равномерно, след което започва да работи неравномерно, до степен, че ми трака съединителя чак, а при подаване на газ прекъсва. Като позагрее, проблема отшумява плавно и като достигне работна температура - все едно нищо не е било - плавен, равномерен ритъм.
Водих я на майстор, който провери дюзи, ЕГР и други възможни причини и от негова гледна точка стигна до извода, че всичко е наред, просто демпферния маховик е за смяна. Може и да е за смяна - не знам, но според мен тракането на съединителя е следствие, а не причина.
Възможно ли е някоя от дюзите да не работи нормално при студен двигател?
Няма пушеци от ауспуха, няма проблеми с мощността, зареждам нафта от една и съща бензиностанция, слагам й добавка в горивото, не дава никакви индикации за проблеми...

Ако някой има опит с подобен проблем и би имал време и желание да го сподели - ще съм благодарен.


Нямам директни впечатления от проблема и по описание, трудно се преценява, но според мен проблема е в работата на двигателя, а от неравномерните обороти се обажда и демпферния маховик! Маховика, при каквото и да е тракане, в какъвто и режим да се усеща това тракане намеква за износване и ще трябва да се смени!
Лесно можеш да го тестваш при палене и гасене на двигателя... тогава се усеща най-добре.
Не знам как сте проверявали дюзите, но те обезателно трябва да се изпробват на стенд... това е най-точния начин! Може и директно на двигателя с теста за обратно гориво с епруветките или като се направи компютърен тест и се следи компенсацията на всяка дюза.
На комп. тест може да се разбере и кога включва и изключва ЕГР клапана, но ако е механично блокиран или бавно подвижен, трябва да се разглобява и почиства.
Обърнете внимание и на регулатора на налягане на горивото, който е на помпата за високо налягане... той дава подобни симптоми!

_________________
www.AXM-AUTO.com
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на Hit-koИзпратете лично съобщениеИзпрати мейлаПосетете сайта на потребителя
marsell


Регистриран на: 04 Дек 2017
Мнения: 3
Отговорете с цитат
Благодаря за отговора!

Предполагам, че дюзите са проверени директно на двигателя. ЕГР е проверен и почистен. Проверен е и компютърно. За регулатора на високо налягане на горивото не е ставало на въпрос.
Пропуснал съм още един симптом.
Понякога, на 2500 оборота колата "изпада в дупка" - ускорява по-бавно, усеща се нещо като придърпване и после след 2900-3000 оборота всичко се оправя.
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на marsellИзпратете лично съобщение
Hit-ko
Site Admin

Регистриран на: 13 Юли 2007
Мнения: 4423
Отговорете с цитат
marsell написа:
Благодаря за отговора!

Предполагам, че дюзите са проверени директно на двигателя. ЕГР е проверен и почистен. Проверен е и компютърно. За регулатора на високо налягане на горивото не е ставало на въпрос.
Пропуснал съм още един симптом.
Понякога, на 2500 оборота колата "изпада в дупка" - ускорява по-бавно, усеща се нещо като придърпване и после след 2900-3000 оборота всичко се оправя.


Това с усещането за "дупка" в оборотите, смятам, че е друг проблем и няма връзка с предишния. Обърнете внимание на МАП сензора... сигурно е запушен с нагар и дава отражение върху динамиката
Най-добре се почиства на ултразвукова вана

_________________
www.AXM-AUTO.com
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на Hit-koИзпратете лично съобщениеИзпрати мейлаПосетете сайта на потребителя
marsell


Регистриран на: 04 Дек 2017
Мнения: 3
Отговорете с цитат
Само за статистиката, а може и да е полезно за някой със същия проблем.
Оказа са, че дюзите не биват - какво са гледали и мерили в другия сервиз - не знам.
Проблема беше локализиран и отстранен, с любезното съдействие на Христо и екип. Laughing
Хубаво е, че в тази скапана държава, все още има хора, които си обичат работата и я вършат с разбиране и с желание, да бъдат полезни.
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на marsellИзпратете лично съобщение
Проблем с FIAT STILO 1,9JTD - Решено благодарение на Христо
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
Часовете са според зоната GMT + 2 Часа  
Страница 1 от 1  

  
  
 Напишете отговор  
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vjacheslav Trushkin for phpBBStyles.com.
Content © axm-auto.com