Регистрирайте се Търсене Въпроси/Отговори Потребители Потребителски групи Вход  
Напишете отговор NOS!!
NOS!!
bebito^^^


Регистриран на: 24 Яну 2008
Мнения: 143
Отговорете с цитат
За състезателни цели, азотният оксид най-често се съхранява в алуминиеви цилиндрични бутилки с различен размер. Той е затворен под високо налягане в течна агрегатна форма. След преминаването му от цилиндъра във въздухопровода на автомобила агрегатното му състояние се променя от течно в газообразно. Това е така, тъй като азотният оксид преминава от среда с много високо налягане във среда на вакуум във въздушния колектор. Тази трансформация е известна като т.нар. "азотно кипене". Водата завира при 100 Co. Ако обаче се съхранява под високо налягане, като например в охладителната система на автомобила, тя ще остане в течна форма дори след точката на завиране. Въпреки, че не е препоръчително, ако при тези условия се отвие капачката на радиатора, налягането ще се понижи и водата ще се разшири и заври моментално.

Същото е и с азотния оксид. Докато се съхранява под високо налягане, той запазва течната си форма. След понижаване на налягането течността се разширява и завира и той преминава в газ. За този процес е необходима енергия, която се получава от топлината, погълната от заобикалящият въздух/газ във въздухопровода. Крайният резултат представлява зареждане на въздухопровода със студен въздух с висока плътност, обогатен на кислород - идеалната рецепта за произвеждане на повече мощност. Тъй като нужното допълнително гориво се подава по начин, който го излага на пълната сила на разширяващият се азотен оксид, то се атомизира напълно. Това спомага за по-добро изгаряне в горивната камера, а от там като пряк резултат се повишава полезната мощност.
Азотният оксид (N2O) се състои от 2 атома азот и 1 атом кислород. Топлината, отделена при изгарянето, разкъсва химичната връзка между тези атоми. Без топлина трите частици не могат да се разделят, а в такъв случай кислородният атом става безсилен, т.е. не може да изиграе своята роля в процеса на изгаряне. Затова, въпреки, че азотният оксид е по-наситен на кислород от въздуха, вдишването му от човек може да доведе до задушаване (асфиксия). Тялото не може да произведе топлината, нужна за разделяне връзката между азота и кислорода.



При газовете важно значение има терминът "мол". Под това понятие се разбира количеството субстанция, която съдържа броя молекули и атоми на Авогадро. Въпреки, че този брой е постоянен (6.02 х 1023), теглото на мола може да варира в зависимост от теглото на атома от въпросната молекула. И тъй като двигателят "изисква" обем, а не маса, теглото може да се остави на страна. Един мол от каквато и да е субстанция заема 22.4 литра при стандартно налягане и температура. Фактът, че при еднакви условия всички газове имат един и същи моларен обем, си остава. Тогава, ако един цилиндър може да привлече 2 мола въздух на едно всмукване от въздухопровода, то той може и да консумира същия обем Нитро. Според обема, въздухът съдържа само 21% кислород в сравнение с Нитрото, което съдържа 50%. На всеки 2 мола азотен оксид (N2О) пропуснати в цилиндър, се пропускат 2 мола азот (N2) и 1 мол кислород (02). Това се вижда от следното равенство:


2N2O==> 2N2 + 102


В това се крие и предимството на азотния оксид. Тъй като всеки мол има един и същи обем, ясно е, че 2 мола Нитро в двигателния цилиндър стават 3 мола в процеса на изгаряне. В следствие се повишава налягането при горене и се повишава потенциала на двигателя за произвеждане на мощност.
Има 2 типа НОС , сух и мокър . При сухия НОС-а се впръсква близо до въздушния филтър , малко след него , и не се впръсква гориво . Горивото си се подава през инжекцията , като за целта или се сменя цялото ЕКУ (Електронен блок за управление) , или се добавя един , който запаметява нормалната работа на двигателя , и при натискания магически бутон изцяло променя сигналите . При нормална работа си е просто като един мултиплексор - буфер . Както се досещате сухата система не може да се ползва с карбуратор .

При мократа освен НОС се подава и гориво , като обикновено това става много близо до главата , през дюзи във входящия колектор . Така един бутон управлява и НОС и бензин , не че няма електроника , но е значително по-проста . Този тип система може да се ползва и с карбуратор и с инжекция . При него е по-трудна настройката , но обикновено е по-евтин . Затова пък и не е толкова ефективен , но това е вече отклонение .
При дизела е значително по-трудно инсталирането на НОС . Лично аз не съм чувал за дизелов двигател с НОС , сигурно има , но няма голям смисъл да е дизелов .

Проблемите са много , основно от рязкото повишаване на мощността . Затова се ползва различни контролери . Много бързо ти заминават всички части по двигателя , чупят се клапани , бутала , лагери ... в някои случаи и самия блок заминава . Сигорно има хора с личен опит , те могат да кажат повече .
Цената на една система е много различна . Мокрите са по около 1000 лева минимум , до ... , а сухите започват от 2000 - 2500 . Там най-скъпо излиза ЕКУ-то . Повечето фирми които правят такива имат и управление на НОС системата , като може да се активира като настъпиш педала рязко , бес допълнителен бутон . !!!което е найдоброто!!
В България май има само 1 място където слагат такива - при Ники Златков .
изватка!!!

_________________
renault espace 2,2dt 99' + автоплатформа
uno turbo 1.3 i.e 86'
ranault 19. 1.8 16v 92'
uaz 4.0 disel 71'
trabant 601 70'
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на bebito^^^Изпратете лично съобщениеПосетете сайта на потребителя
bebito^^^


Регистриран на: 24 Яну 2008
Мнения: 143
Отговорете с цитат
има също така и direct port nitrous system,кадето дузите са в комплекта и нитрото влиза от там.комплекта струва около 1000$ Very Happy
но сухата система е най добра и най скъпа съответно Wink



_________________
renault espace 2,2dt 99' + автоплатформа
uno turbo 1.3 i.e 86'
ranault 19. 1.8 16v 92'
uaz 4.0 disel 71'
trabant 601 70'
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на bebito^^^Изпратете лично съобщениеПосетете сайта на потребителя
NOS!!
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
Часовете са според зоната GMT + 2 Часа  
Страница 1 от 1  

  
  
 Напишете отговор  
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vjacheslav Trushkin for phpBBStyles.com.
Content © axm-auto.com