Регистрирайте се Търсене Въпроси/Отговори Потребители Потребителски групи Вход  
Напишете отговор Досаден проблем с паленето на Либра
Досаден проблем с паленето на Либра
dzver


Регистриран на: 10 Апр 2008
Мнения: 11
Местожителство: София
Отговорете с цитат
Здравейте ! От няколко месеца съм с газов инжекцион на автомобила. Въпрос на съвпадение или не, но скоро след монтажа колата започна да пали от втория път когато е студена. При първото стартиране ако изобщо припали то е за секунда и изгасва все едно прекъсва горивото. На второто завъртане си пали нормално и все едно че не е имало никакъв проблем. Според специалиста от газ-сервиза проблема няма отношение към монтажа на газовата система. На диагностика не се виждат записани грешки. Нещо което ми правеше впечатление обаче е, че когато заредя повече (да речем половината резервоар с бензин) проблема изчезва временно докато понамалее горивото. В главата ми се въртят мисли за бензинова помпа, налягане и подобни нещица. Та въпроса ми е към Христо евентуално ако е попадал на кола с подобни проблеми и го е разрешил, ако може да ме насочи към виновника, защото напоследък понякога и от втория път не пали.
Да не забравя. Либрата е двойка автоматик - тази с която се добрах миналото лято на 4 цилиндъра до Ямбол и там сменихме свещи и бубина Laughing

_________________
Lancia Lybra 2.0 20v - Comfortronic
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на dzverИзпратете лично съобщение
Re: Досаден проблем с паленето на Либра
Hit-ko
Site Admin

Регистриран на: 13 Юли 2007
Мнения: 4423
Отговорете с цитат
dzver написа:
Здравейте ! От няколко месеца съм с газов инжекцион на автомобила. Въпрос на съвпадение или не, но скоро след монтажа колата започна да пали от втория път когато е студена. При първото стартиране ако изобщо припали то е за секунда и изгасва все едно прекъсва горивото. На второто завъртане си пали нормално и все едно че не е имало никакъв проблем. Според специалиста от газ-сервиза проблема няма отношение към монтажа на газовата система. На диагностика не се виждат записани грешки. Нещо което ми правеше впечатление обаче е, че когато заредя повече (да речем половината резервоар с бензин) проблема изчезва временно докато понамалее горивото. В главата ми се въртят мисли за бензинова помпа, налягане и подобни нещица. Та въпроса ми е към Христо евентуално ако е попадал на кола с подобни проблеми и го е разрешил, ако може да ме насочи към виновника, защото напоследък понякога и от втория път не пали.
Да не забравя. Либрата е двойка автоматик - тази с която се добрах миналото лято на 4 цилиндъра до Ямбол и там сменихме свещи и бубина Laughing


Разбирам, че пали от второто завъртане и то само когато е студена... предполагам, че в такива случаи бензиновата магистрала се изпразва и трябва време да се напълни с гориво!
Опитай да запалиш с няколко включвания на контакт предварително... или поне постави манометър за да видиш какво е състоянието с налягането и задържането на горивото!
Направи и още един експеримент, като пробваш запалване само на бензин и после на автоматичен режим за да прецениш има ли разлика!

_________________
www.AXM-AUTO.com
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на Hit-koИзпратете лично съобщениеИзпрати мейлаПосетете сайта на потребителя
dzver


Регистриран на: 10 Апр 2008
Мнения: 11
Местожителство: София
Отговорете с цитат
Здравей Христо! Благодаря за бързия отговор.
Пробвал съм дори варианта да я превключа да работи известно време на бензин преди да загася двигателя като системата си остава при следващото стартиране на позиция "работа само на бензин" и за мое съжаление проблема си остава.
Това с предварителното даване на контакт мисля че го пробвах, но не дава резултат, защото помпата сработва само когато завърти мотора.
Това че магистралата остава без гориво и аз го предполагам, но не ми е ясно клапан ли трябва да задържи бензина, или е проста физика - т.е. няма как да се върне, защото при неработещ двигател системата остава напълно затворена. Иначе не схващам логика в това, защо след зареждане на бензин в резервоара временно нещата се оправят.
Това за измерването на налягането отдавна си го мисля, но не съм наясно къде и как мога да закача манометър.

_________________
Lancia Lybra 2.0 20v - Comfortronic
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на dzverИзпратете лично съобщение
Hit-ko
Site Admin

Регистриран на: 13 Юли 2007
Мнения: 4423
Отговорете с цитат
dzver написа:
Здравей Христо! Благодаря за бързия отговор.
Пробвал съм дори варианта да я превключа да работи известно време на бензин преди да загася двигателя като системата си остава при следващото стартиране на позиция "работа само на бензин" и за мое съжаление проблема си остава.
Това с предварителното даване на контакт мисля че го пробвах, но не дава резултат, защото помпата сработва само когато завърти мотора.
Това че магистралата остава без гориво и аз го предполагам, но не ми е ясно клапан ли трябва да задържи бензина, или е проста физика - т.е. няма как да се върне, защото при неработещ двигател системата остава напълно затворена. Иначе не схващам логика в това, защо след зареждане на бензин в резервоара временно нещата се оправят.
Това за измерването на налягането отдавна си го мисля, но не съм наясно къде и как мога да закача манометър.


Електрическата горивна помпа си има обратен клапан, който се затваря след спиране на помпата и предотвратява връщането на горивото в резервоара!
Ако той изпуска, можеш да сложиш допълнителен /външен/ клапан някъде по маркуча в близост до рейката в която влиза, клапана е от този тип:

http://www.axm-auto.com/index2.php?brand=5&model=7&modif=269&cat=351&subcat=367

Манометъра може да се постави на същото място където ще прекъснеш маркуча на маркуча, но.... пробвай първо с клапана!

_________________
www.AXM-AUTO.com
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на Hit-koИзпратете лично съобщениеИзпрати мейлаПосетете сайта на потребителя
dzver


Регистриран на: 10 Апр 2008
Мнения: 11
Местожителство: София
Отговорете с цитат
Ооох, проблема си остава. Оказа се че помпата завърта и на контакт. Налягането го мерих на маркуча с бързата връзка за рейката но само на контакт. Не знам дали има значение че двигателя не е в работен режим но манометъра отчете 2,5 бара. В техническата документация за автомобила намирам обаче като цифри за налягане на горивната помпа 3,3 - 3,7 бара което е доста над налягането на моята. То всъщност ако проблема е в нея е ясно че ще трябва да се замени, но онова което продължава да ме очудва е разликата която се случва с колата при зареден резервоар. След като напоследък палеше със зор от 3-4 стартирания заредих резервоара до дупка и вече трети ден колата си пали от раз както преди. Не знам как изглежда регулатора но много се съмнявам че проблема е в него. Не знам също и дали има възможност за някакви профилактики евентуално...

_________________
Lancia Lybra 2.0 20v - Comfortronic
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на dzverИзпратете лично съобщение
Hit-ko
Site Admin

Регистриран на: 13 Юли 2007
Мнения: 4423
Отговорете с цитат
dzver написа:
Ооох, проблема си остава. Оказа се че помпата завърта и на контакт. Налягането го мерих на маркуча с бързата връзка за рейката но само на контакт. Не знам дали има значение че двигателя не е в работен режим но манометъра отчете 2,5 бара. В техническата документация за автомобила намирам обаче като цифри за налягане на горивната помпа 3,3 - 3,7 бара което е доста над налягането на моята. То всъщност ако проблема е в нея е ясно че ще трябва да се замени, но онова което продължава да ме очудва е разликата която се случва с колата при зареден резервоар. След като напоследък палеше със зор от 3-4 стартирания заредих резервоара до дупка и вече трети ден колата си пали от раз както преди. Не знам как изглежда регулатора но много се съмнявам че проблема е в него. Не знам също и дали има възможност за някакви профилактики евентуално...


Ама ти още не си ли я извадил тая помпа... да видиш, да не би да има спукан маркуч....това е най-вероятната причина при подобни симптоми!
Работното налягане и налягането при контакт трябва да не е по-ниско от 3 бара

_________________
www.AXM-AUTO.com
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на Hit-koИзпратете лично съобщениеИзпрати мейлаПосетете сайта на потребителя
dzver


Регистриран на: 10 Апр 2008
Мнения: 11
Местожителство: София
Отговорете с цитат
Здравей Христо! За съжаление проблема остава нерешен.
Помпата в която се съмнявах вече я смених с нова оригинална за модела - Bosch 0580 313 067
Налягането и го мерих преди малко. На контакт вдига до 3.6 бара а в работен режим е около 3.5
Неработещата ми ламбда я смених също с нова оригинална - Bosch 0258 006 193
Датчика на коляновия вал го смених наскоро.
За проба подменях новия ми дебитомер (на една година) -Bosch 0280 218 019 със стария с който проблеми със запалването не съм имал.
За проба смених и свещите със старите си които са на не повече от 15 000 и работеха безотказно.
Днес направих и ревизия на дюзите с 3 бара налягане. Според мен разпрашават перфектно. Всички са чисти и работят визуално по един и същи начин. Подмених им О пръстените и така...
Проблема е адски досаден и не мога да включа изобщо на какво друго може да се дължи.
Според мен остават непроверени температурния датчик, който обаче си мисля че ако не работи коректно ще се забележи и на таблото. Не мога да си направя експеримент с подмяна на фазовия сензор защото операцията е трудна за мен а бих го направил в сервиз само срещу достатъчно доказателства и улики срещу него. Също така не е правена профилактика (почистване) на дроселовата клапа но не си мисля че трудното палене може да се дължи на нея. Всъщност незнам... може и да греша Rolling Eyes
А щях да забравя. Подхвърлиха ми че е възможно от настройката на времената на впръскване при работа на газ ECU-то на колата да си променя стойностите и за бензина но и с това експериментирах и нямаше абсолютно никакъв резултат. След прекъсване на захранването карах една седмица само на бензин и положението си е същото....
Гадост Sad

_________________
Lancia Lybra 2.0 20v - Comfortronic
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на dzverИзпратете лично съобщение
Hit-ko
Site Admin

Регистриран на: 13 Юли 2007
Мнения: 4423
Отговорете с цитат
Случая ще се окаже позаплетен и трудно ще нацелим причината само по описание! Затова ти предлагам, вместо да сменяш всичко по съмнение, да комбинираш едно идване до Ямбол и да решим проблема.

_________________
www.AXM-AUTO.com
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на Hit-koИзпратете лично съобщениеИзпрати мейлаПосетете сайта на потребителя
dzver


Регистриран на: 10 Апр 2008
Мнения: 11
Местожителство: София
Отговорете с цитат
Hit-ko написа:
....Затова ти предлагам, вместо да сменяш всичко по съмнение, да комбинираш едно идване до Ямбол и да решим проблема.


Натам отиват нещата. За момента не намирам възможност, но се надявам в скоро време да го направим. Предварително ще се чуем по телефона разбира се.
Благодаря!

_________________
Lancia Lybra 2.0 20v - Comfortronic
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на dzverИзпратете лично съобщение
Досаден проблем с паленето на Либра
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
Часовете са според зоната GMT + 2 Часа  
Страница 1 от 1  

  
  
 Напишете отговор  
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vjacheslav Trushkin for phpBBStyles.com.
Content © axm-auto.com