Регистрирайте се Търсене Въпроси/Отговори Потребители Потребителски групи Вход  
Напишете отговор Обезвъздушаване на спирачна система с ABS
Обезвъздушаване на спирачна система с ABS
Hit-ko
Site Admin

Регистриран на: 13 Юли 2007
Мнения: 4348
Отговорете с цитат
Обезвъздушаване на спирачна система с ABS

Много е писано по този въпрос и колкото повече чете човек, толкова повече се обърква. Причината е, че голяма част от информацията се копира и предлага непроверена или с неграмотен превод при това, без да се уточнява каква е ABS системата, за кола с ляв или десен волан става въпрос и т.н.

Тук ще споделя някои от вариантите за обезвъздушаване на спирачна система с ABS базирани на фирмените ръководства за ремонт и изпробвани многократно в нашата практиката.

Хронологията по обезвъздушаването се отнася конкретно за най-популярната спирачна система с ABS на която всички компоненти /помпа, изпълнителни клапани и хидроакумулатора/ се намират в един общ блок… другите системи не са за работа в домашни условия и изискват специализирана техника!

За процедурата по обезвъздушаване са необходими единственно прозрачна бутилка около 500мл. със 100мл. спирачна течност и разпробита капачка на която е вкаран прозрачен маркуч с диаметър 5-6мм и дължина около 30-40см. и….. най-важното – помощник-асистент!

Започваме първо с обезвъздушаване на главния спирачен цилиндър (спирачната помпа). Това се налага единственно при смяна на сирачната течност, при смяна на самата спирачната помпа или при смяна на някоя спирачна тръбичка!

Съществуват 2 варианта които са валидни както за системите с ABS, така и без ABS:

Вариант – I - бавен
Напълва се резервоарчето на спирачната помпа със спирачна течност, развиват се всички нагнетателни тръбички на ABS-а и се изчаква напълването и преливането на спирачна течност през изходите на ABS помпата. Завиват се гайките на тръбичките и помпата е готова! Метода е доста бавен, понеже се изчаква напълване на самотек, а това може да отнеме доста време!

Вариант – II - бърз
Напълва се резервоарчето на спирачната помпа със спирачна течност.
Изважда се предпазителя през който се захранва ABS системата така, че при контакт, да не заработва помпата!!!
Запалва се двигателя и се оставя да работи на празен ход за да е по-лек натиска върху спирачния педал!

Развива се една от тръбичките на ABS помпата отиваща към задните спирачки. Тук влиза в роля асистента – натиска се спирачния педал до упор, затваря се с палец отвора на помпата, отпуска се спирачния педал и се маха палеца от отвора. Това се повтаря няколко пъти, докато прелее спирачна течност от отвора, след което се притяга спирачната тръбичка. Същата процедура се прилага на всички отвори от които излиза спирачна тръбичка, като се завършва с тръбичките отиващи към предните колела и…. помпата е готова!

И при двата варианта, не збравяйте да наблюдавате нивото на спирачната течност и при необходимост да доливате!

След като сме обезвъздушили помпата, преминаваме към обезвъздушаване поотделно на спирачния апарат на всяко едно колело!
Тук припомням още една особенност – автомобил, със спирачна система при която има регулатор наналягането на задните спирачки, обезвъздушаването не трябва да се прави при вдигнат автомобил на подемник!!!

Сега влиза в употреба бутилката с прозрачно маркуче, което е вкарано през капачката и долния му край е потопен в около 1/3 спирачна течност от бутилката.

Започваме от най-дългата тръбичка, най-отдаличеното колело – задно дясно, обърнете внимание – за автомобили с ляв волан!

1. Нахлузете горния край на прозрачното маркуче върху пробката за обезвъздушаване на спирачния апарат

2. При вече запален двигател, помощника натиска няколко пъти спирачния педал и задържа в натиснато положение.

3. Развива се пробката за обезвъздушаване и през спирачната течност в бутилката започват да излизат мехурчета, което е признак за наличие на въздух в системата.
Задържа се в това положение докато педала на спирачката не стигне крайно долно положение

4. Завива се пробката за обезвъздушаване и чак тогава помощника отпуска спирачния педал!

5. Действието се прави няколко пъти докато през спирачната течност в бутилката престанат да излизат мехурчета!

6. Тази процедура се прилага последователно по-нататък на задно ляво колело, после на предно дясно и завършва с предно ляво!

7. Непрекъснато се следи за нивото на спирачната течност в резервоарчето и при необходимост се допълва!

Накрая, не забравяйте да поставите обратно предпазителя и ABS системата е готова за проба.
При добре обезвъздушена система, педала на спирачката не трябва да потъва повече от 5-10мм до момента на твърдо усещане при натиск! При мек или потъващ педал, процедурата се почва отначало!
Този начин на обезвъздушаване, с изключване на ABS-а е по-лесен, по-достъпен за възприемане и хронологията е лесно запомняща се!
По-нататък ще пусна хронологията за обезвъздушаване и с работеща помпа на ABS-а

УСПЕХ! Hit-ko


Последната промяна е направена от Hit-ko на Сря Апр 16, 2014 9:23 am; мнението е било променяно общо 1 път

_________________
www.AXM-AUTO.com
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на Hit-koИзпратете лично съобщениеИзпрати мейлаПосетете сайта на потребителя
stve951


Регистриран на: 16 Сеп 2013
Мнения: 1
Отговорете с цитат
мда прав си от една страна ама лебедките за тировете за коланите се намират най лесно и ако има познат може и без пари да е вземе и ще му свърши чудесна работа Smile

_________________
"Stive 951"
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на stve951Изпратете лично съобщение
onkelabg


Регистриран на: 06 Яну 2012
Мнения: 8
Отговорете с цитат
Полезна тема.Браво колега Smile
Да попитам,като развия тьрбичките от долу /при пьлно казанче/ нама ли да потече течност.
Или нещо не сьм разбрал Embarassed
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на onkelabgИзпратете лично съобщение
Hit-ko
Site Admin

Регистриран на: 13 Юли 2007
Мнения: 4348
Отговорете с цитат
onkelabg написа:
Полезна тема.Браво колега Smile
Да попитам,като развия тьрбичките от долу /при пьлно казанче/ нама ли да потече течност.
Или нещо не сьм разбрал Embarassed


Разбира се, че ще потече... това е бавния вариант описан по-горе... мотора на ABS-а пак трябва да е изключен!

_________________
www.AXM-AUTO.com
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на Hit-koИзпратете лично съобщениеИзпрати мейлаПосетете сайта на потребителя
onkelabg


Регистриран на: 06 Яну 2012
Мнения: 8
Отговорете с цитат
при 2 вариант -описаното за спирачната помпа ли е или за АБС помпата.
При мен спирачната помпа е с 2 тьрби ,който Явно влизат в АБС помпата и от там вече е за колелата.Колата е Мазда 323/ба/.
Ако правилно сьм разбрал за вариант/2/- развивам 2 тьрби на самата помпа,без да пипам нищо по-абс/помпата/
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на onkelabgИзпратете лично съобщение
Hit-ko
Site Admin

Регистриран на: 13 Юли 2007
Мнения: 4348
Отговорете с цитат
Малко съм преработил описанието и съм подчертал помпите за които става въпрос... става въпрос за тръбичките които излизат от ABS помпата /нагнетателните/

_________________
www.AXM-AUTO.com
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на Hit-koИзпратете лично съобщениеИзпрати мейлаПосетете сайта на потребителя
boris2525


Регистриран на: 18 Дек 2016
Мнения: 1
Местожителство: СВИЛЕНГРАД
Отговорете с цитат
Моля помогнете колата ми е Хонда сивик 6 генерация 1.4is.исках да обезвъздуша спирачките.започнахме от задно дясно,задно ляво,предно дясно,предно ляво.всичко направихме по план казанчето винаги го доливахме(не е оставало празно).на пробката имаше маркуч,края на маркуча отива в шише със спирачна течност.отвивам пробката другия натиска спирачката,завивам пробката и пуска спирачката.Забелязах,че на задно ляво и предно дясно педала на спирачката потъваше МНОГО.а на задно дясно и предно ляво не толкова много и от задно дясно и предно ляво излизаха много мехурчета,не спряха да излизат.прекарах около литър и половина течност,накрая реших да спра.сега нямам спирачки.Какъв е проблема?колата няма abs
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на boris2525Изпратете лично съобщение
Hit-ko
Site Admin

Регистриран на: 13 Юли 2007
Мнения: 4348
Отговорете с цитат
boris2525 написа:
Моля помогнете колата ми е Хонда сивик 6 генерация 1.4is.исках да обезвъздуша спирачките.започнахме от задно дясно,задно ляво,предно дясно,предно ляво.всичко направихме по план казанчето винаги го доливахме(не е оставало празно).на пробката имаше маркуч,края на маркуча отива в шише със спирачна течност.отвивам пробката другия натиска спирачката,завивам пробката и пуска спирачката.Забелязах,че на задно ляво и предно дясно педала на спирачката потъваше МНОГО.а на задно дясно и предно ляво не толкова много и от задно дясно и предно ляво излизаха много мехурчета,не спряха да излизат.прекарах около литър и половина течност,накрая реших да спра.сега нямам спирачки.Какъв е проблема?колата няма abs




Според мен, малко сте объркали последователността... писал си: отвивам пробката другия натиска спирачката,завивам пробката и пуска спирачката

Трябва първо да се напомпи няколко пъти докато педала се втвърди, задържа се педала в долно положение, отвива се пробката да изтече спирачна течност и въздух, после се завива пробката, тогава се отпуска педала, отново се напомпва няколко пъти и... така докато престанат да излизат мехурчета в шишето! Тази процедура се прави за всяко колело!

_________________
www.AXM-AUTO.com
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на Hit-koИзпратете лично съобщениеИзпрати мейлаПосетете сайта на потребителя
Обезвъздушаване на спирачна система с ABS
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
Часовете са според зоната GMT + 2 Часа  
Страница 1 от 1  

  
  
 Напишете отговор  
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vjacheslav Trushkin for phpBBStyles.com.
Content © axm-auto.com