Регистрирайте се Търсене Въпроси/Отговори Потребители Потребителски групи Вход  
Напишете отговор Протекли маркучи на автоматик.
Протекли маркучи на автоматик.
KOss


Регистриран на: 19 Яну 2011
Мнения: 456
Отговорете с цитат
Става въпрос за автоматична кутия на Pontiac Trans Sport 3.1 V6, но на практика за всеки автомобил с подобни маркучи за охлаждане на трансмисията ще важи ремонта.

Историята - спирам аз на едно наклонче, на чист асфалт, излизам от колата и я оставям да работи. След 1 мин. се връщам към колата и какво да видя - по асфалта се стича гъста червеникава течност Shocked Моментално разбрах че е от скоростите, въпроса беше от къде, гарнитура на картера на кутията, или да съм пукнал самия картер, макар че не съм минавал по неравности, да е избил семеринг някъде, или пък хидротрансформатора... Отварям капака, гледам отгоре, отдолу и с мое най-голямо облекчение се оказва че тече от маркуча който отива към радиатора за охлаждане на маслото на скоростите. Видях че и другия беше тръгнал, но не толкова. Долях 2 литра масло в кутията и се прибрах без проблем (но и без допълнителните 2 литра масло, на пръчката показваше почти нищо). Следваха 2 дни търсене на оригинални маркучи (те са пресовани за метални тръби и вървят заедно с тях), накрая се разбра че единствения начин е да чакам доставка от Америка и то доста време, ако искам да стане бързо - 100$ за доставката, което няма как да стане при положение че двата маркуча комплект струват 30$. Тогава дойде решението - маслоустойчив маркуч Gates по размер, точно един метър и за двата маркуча ми свърши работа, от там с ножовката следваше отрязване на тръбичките след запресовката на старите маркучи, почистване, нанизване на новите и стягане с 2 скоби за по-сигурно (на снимката се вижда мръсно по тръбичките, но то е накрая, самите маркучи са нанизани на чисто). Ефекта - перфектен и почти безплатен, като изключим 6-те литра масло които бяха изтекли Rolling Eyes

Това е вариант за всеки с охлаждане на скорости или въобще всякакво фабрично маслоохлаждане (където да подчертаем - НЯМА високо налягане) ако не може да си намери фабричните маркучи.

П.П.: Специални благодарности на колегата Heavyman за безценната помощ при извършването на процедурата (абе на практика той си свърши цялата процедура), мястото е доста по тясно отколкото изглежда на снимката и беше гадничко... Very Happy


Последната промяна е направена от KOss на Съб Дек 03, 2011 1:16 am; мнението е било променяно общо 1 път

_________________
Pontiac Trans Sport SE 3.1 V6 - мърка
Ford Escort 1.8 16V - SOLD!
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на KOssИзпратете лично съобщение
Илиян


Регистриран на: 30 Дек 2010
Мнения: 68
Отговорете с цитат
В България има много фирми които произвеждат /изработват/ маркучи за хидравлика-само си занасяш накрайниците,казваш каква дължина ги искаш и ти ги правят,дори и на момента.
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на ИлиянИзпратете лично съобщение
KOss


Регистриран на: 19 Яну 2011
Мнения: 456
Отговорете с цитат
Илиян написа:
В България има много фирми които произвеждат /изработват/ маркучи за хидравлика-само си занасяш накрайниците,казваш каква дължина ги искаш и ти ги правят,дори и на момента.


Знам ги фирмите, и там проверих, но тук няма налягане, има само дебит и не беше необходимо да се изработват специални маркучи, за това реших сам да си ги направя, най-малкото защото свалянето им от кутията щеше да доведе до необратима повреда в накрайниците (които отгоре на всичко са и с нестандартна резба и размер) и тогава щеше да се наложи ща или не ща да си чакам оригиналните от Америка. Идеята ми е че в този случай се получава, естествено метода не става за маркучи на хидравлика или климатик например... Rolling Eyes

_________________
Pontiac Trans Sport SE 3.1 V6 - мърка
Ford Escort 1.8 16V - SOLD!
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на KOssИзпратете лично съобщение
pakumba


Регистриран на: 02 Дек 2007
Мнения: 57
Отговорете с цитат
всъщност нищо особенно не сте направили, сложили сте маркуч със скоби и то от долнопробните. Сложете поне качествени, познават се по резбата, не трябва да е изрязана в самата скоба, а да е изпъкнала. Освен това, може да ви е полезно инфото, но има и скоби за високо налягане, макар тук да няма такова- те са е един болт през скобата, абе корава история.
Много проблеми са били причинени от кофти скоби и несменени маркучи, затова като взема кола и първото е проверка на всички скоби и маркучи. Купувам си скоби от 2 лв броя нагоре, зависи от размера, обаче ги стягам с 6, 7 или 8 мм камък, всеки може да си направи сметка дали държатSmile
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на pakumbaИзпратете лично съобщение
KOss


Регистриран на: 19 Яну 2011
Мнения: 456
Отговорете с цитат
pakumba написа:
всъщност нищо особенно не сте направили, сложили сте маркуч със скоби и то от долнопробните. Сложете поне качествени, познават се по резбата, не трябва да е изрязана в самата скоба, а да е изпъкнала. Освен това, може да ви е полезно инфото, но има и скоби за високо налягане, макар тук да няма такова- те са е един болт през скобата, абе корава история.
Много проблеми са били причинени от кофти скоби и несменени маркучи, затова като взема кола и първото е проверка на всички скоби и маркучи. Купувам си скоби от 2 лв броя нагоре, зависи от размера, обаче ги стягам с 6, 7 или 8 мм камък, всеки може да си направи сметка дали държатSmile


Не е въпроса в скобите, така е скобите са най-обикновените, за това са и 2 на брой. Тук няма високо налягане както споменах по-горе, ако беше толкова специално и беше високо налягането, много просто - щях да си чакам оригиналните маркучи от Америка. За качествените скоби напълно те подкрепям и определено знам какви скоби да взимам принципно, идеята беше максимално бързо да закърпим положението. Тази "врътка" я направихме в края на пролетта, просто сега пускам темата, а от тогава не съм изгубил и капка ATF от направените по този начин маркучи, които за разлика от скобите са наистина качествени. Wink

_________________
Pontiac Trans Sport SE 3.1 V6 - мърка
Ford Escort 1.8 16V - SOLD!
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на KOssИзпратете лично съобщение
Heavyman


Регистриран на: 19 Яну 2011
Мнения: 184
Отговорете с цитат
Мерси колега за топлите думи... а относно скобите , с каквото има , с такова сме го правили (кой ше ходи да търси некви специални скоби за елементарни глупости като два маркуча дето отиват в масления охладител на скоростите на 20 годишна американска жигула дето няма капризи и претенции дали скобите са с болт или не). И чесно казано ,турили сме две скоби за цвет да не стане нещо разбираш ли ... и със свински опашки да беше пак щеше да държи ! А тия скоби дето ги промотирате са специално за некви турбо-бегачки със специални изисквания (примерно Фиат 1.2 Огън Smile ) , щото тоя 3.1 Американски малолотражник му е се тая дали е със китайски или мега-хипер-ултра-пауър-делукс-3000' скоби за 2+ лева ,купени от гаража на Джет Ли Very Happy

_________________
91' Audi B3 1.8 - DEAD by Golf 3
95' Audi C4 2.3 Quattro - Still rollin'
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на HeavymanИзпратете лично съобщение
KOss


Регистриран на: 19 Яну 2011
Мнения: 456
Отговорете с цитат
Heavyman написа:
Мерси колега за топлите думи... а относно скобите , с каквото има , с такова сме го правили (кой ше ходи да търси некви специални скоби за елементарни глупости като два маркуча дето отиват в масления охладител на скоростите на 20 годишна американска жигула дето няма капризи и претенции дали скобите са с болт или не). И чесно казано ,турили сме две скоби за цвет да не стане нещо разбираш ли ... и със свински опашки да беше пак щеше да държи ! А тия скоби дето ги промотирате са специално за некви турбо-бегачки със специални изисквания (примерно Фиат 1.2 Огън Smile ) , щото тоя 3.1 Американски малолотражник му е се тая дали е със китайски или мега-хипер-ултра-пауър-делукс-3000' скоби за 2+ лева ,купени от гаража на Джет Ли Very Happy


True... True... Mr. Green

_________________
Pontiac Trans Sport SE 3.1 V6 - мърка
Ford Escort 1.8 16V - SOLD!
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на KOssИзпратете лично съобщение
Протекли маркучи на автоматик.
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
Часовете са според зоната GMT + 2 Часа  
Страница 1 от 1  

  
  
 Напишете отговор  
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vjacheslav Trushkin for phpBBStyles.com.
Content © axm-auto.com