Регистрирайте се Търсене Въпроси/Отговори Потребители Потребителски групи Вход  
Напишете отговор Конверсия към задни дискови спирачки на Мареа JTD 105
Иди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
emzo


Регистриран на: 02 Фев 2009
Мнения: 154
Отговорете с цитат
Май засега нямало разлика.

_________________
2003 Stilo JTD115
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на emzoИзпратете лично съобщение
Airfan


Регистриран на: 02 Ное 2007
Мнения: 154
Отговорете с цитат
След поредното днешно обезвъздушаване спокойно мога да кажа, че имам ебаси жестоките спирачки в момента. Дори за миг не съжалявам, че направих процедурата.

_________________
http://www.airforce-bg.com
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на AirfanИзпратете лично съобщениеПосетете сайта на потребителяICQ Номер
Airfan


Регистриран на: 02 Ное 2007
Мнения: 154
Отговорете с цитат
И така. Остана ми малко време днес и реших да опиша какво представляваше конверсията при мен.

Преди да отида в сервиза се бях обезпечил с комплект спирачни апарати от Фиат Мареа 2.4 ТД125 от 1997-а година. Заедно с апаратите взех тавите, планките, на които се монтират супортите на спирачните апарати, всички болтчета, шайбите под главините и първата метална тръбичка от спирачната система след спирачния апарат. Може и без нея да се мине, но е по-лесно и удобно с нея.
Ревизирах апаратите и ги боядисах в червен цвят.


В сервиза майстора започна с демонтиране на барабаните. За целта разви фиксаторите на барабаните и на тяхно място нави други болтове, чрез които започна да изважда барабана. Оказа се, че от дясно барабанът има доста голям ръб и малко трудно излезе, но излезе. Вътре се разкри много тегава картинка.


Поради липсата на едни капачка на тавата, в барабана е влизало вода и мизерия, благодарение на което накладките и механизмите вътре бяха в плачевно състояние. Феродото на накладките буквално се разпадаше. Самите накладки са били марка Локхийд.
След като демонтира челюстите и жилото за ръчната спирачка, дойде ред да се извади главината. Тя излезе много много трудно, защото оста беше корозирала и дефакто главината беше залепнала за оста.

Тъй като лагерът на главината отзад е двуредов сачмен, при изваждането му се случва вътрешната черупка да остане на оста. Това не трябва да ви притеснява. Трябва внимателно да се извади и да се постави на мястото й в лагера.

Слеед като главините бяха демонтирани, продължихме с планката и тавата на новите ми спирачки.


След тях монтирахме супортите.


Не трябва да се забравя, че след монтиране на тавата и планката, трябва да се постави шайбата под главината, която сте взели от колата донор, тъй като тя е с по-малка дебелина, за да компенсира дебелината на планката. Т.е. планката + новата шайба са равни на дебелината на старата шайба. По този начин за автомобилите с АБС на задния мост датчика се позиционира правилно и дисковете влизат точно в супортите. След това уточнение, монтирахме главините.

А след супортите - новите дискове - Брембо Макс.


Следвашата операция беше монтиране на новите накладки и спирачния апарат.


След това монтирахме новите жила, които са специално за Фиат Мареа с дискови спирачки. Различават се от жилата за барабан. Това да се има предвид.

Тъй като барабанните спирачки при Фиат Мареа завършват с тръбичка, навита в цилиндърчето, а при дисковите спирачки завършва с маркуч, аз закупих нови маркучи, а от колата донор взех оригиналната тръбичка и планката, където се извършва връзката между тръбичка и маркуч. Ако не разполагате с тръбичката, то трябва да разполагате поне с планката, за да извършите връзката между двата детайла. Ако не разполагате с тръбичката, то старата тръбичка може да се огъне така, че краят й да дойде точно до планката и да се извърши нормална връзка с маркуча.



Обезвъздушихме 2 пъти и потеглих на тестдрайв. За съжаление, ръчно/крачно трудно се обезвъздушава след такава операция, защото след това още 2 пъти обезвъздуших и все още излизаше въздух от системата. След последното 4-то обезвъздушаване, педалът вече не е мек, не хваща ниско, а и накладките започнаха да се сработват с дисковете, в следствие на което имам жестоки спирачки. Смея да твърдя, че в момента колата спира по-добре от преди и се люшка по-малко напред. За сега съм минал 150 км и не смятам, че съм достигнал пълните възможности на спиране, така че след още време ще пиша допълнително как усещам колата.

Поздрави.

П.П. Ако имате въпроси, моля питайте.

_________________
http://www.airforce-bg.com
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на AirfanИзпратете лично съобщениеПосетете сайта на потребителяICQ Номер
запитване
interplay


Регистриран на: 09 Дек 2010
Мнения: 1
Местожителство: София
Отговорете с цитат
Колко пари ти взеха в сервиза?
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на interplayИзпратете лично съобщение
bebito^^^


Регистриран на: 24 Яну 2008
Мнения: 143
Отговорете с цитат
Колата има ли кантар на моста фабрично?ако няма как решихте проблема. Confused

_________________
renault espace 2,2dt 99' + автоплатформа
uno turbo 1.3 i.e 86'
ranault 19. 1.8 16v 92'
uaz 4.0 disel 71'
trabant 601 70'
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на bebito^^^Изпратете лично съобщениеПосетете сайта на потребителя
Re: запитване
Airfan


Регистриран на: 02 Ное 2007
Мнения: 154
Отговорете с цитат
interplay написа:
Колко пари ти взеха в сервиза?

60 или 80 лв ми взеха за всичко, не помня точно.

bebito^^^ написа:
Колата има ли кантар на моста фабрично?ако няма как решихте проблема.

Всяка кола има кантар - механичен или електронен. В моя случай кантарът е електронен - усилието се разпределя по електронен път като се следят показанията на датчиците за АБС-а.

_________________
http://www.airforce-bg.com
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на AirfanИзпратете лично съобщениеПосетете сайта на потребителяICQ Номер
Re: запитване
fluid_88


Регистриран на: 21 Яну 2011
Мнения: 279
Отговорете с цитат
Airfan написа:
interplay написа:
Колко пари ти взеха в сервиза?

60 или 80 лв ми взеха за всичко, не помня точно.

bebito^^^ написа:
Колата има ли кантар на моста фабрично?ако няма как решихте проблема.

Всяка кола има кантар - механичен или електронен. В моя случай кантарът е електронен - усилието се разпределя по електронен път като се следят показанията на датчиците за АБС-а.

а на барабана датчиците са вътре в него и като смениш дисковете гривната вече е на диска,как сложи старите датчици барабанните на дискове,
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на fluid_88Изпратете лично съобщениеИзпрати мейлаПосетете сайта на потребителя
Re: запитване
Airfan


Регистриран на: 02 Ное 2007
Мнения: 154
Отговорете с цитат
fluid_88 написа:
Airfan написа:
interplay написа:
Колко пари ти взеха в сервиза?

60 или 80 лв ми взеха за всичко, не помня точно.

bebito^^^ написа:
Колата има ли кантар на моста фабрично?ако няма как решихте проблема.

Всяка кола има кантар - механичен или електронен. В моя случай кантарът е електронен - усилието се разпределя по електронен път като се следят показанията на датчиците за АБС-а.

а на барабана датчиците са вътре в него и като смениш дисковете гривната вече е на диска,как сложи старите датчици барабанните на дискове,

Малко трудно те разбрах, но ще се опитам да обясня. Датчиците са монтирани върху носача и седят на определено отстояние от гривната на лагера на главината. След демонтажа на главината и барабана, под главината се поставя шайбата от колата донор, за да се позиционира отново правилно лагера спрямо датчика. Реално постановката датчик - лагер не се променя като отстояние.

_________________
http://www.airforce-bg.com
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на AirfanИзпратете лично съобщениеПосетете сайта на потребителяICQ Номер
fluid_88


Регистриран на: 21 Яну 2011
Мнения: 279
Отговорете с цитат
гривната явно при теб не е на диска,питам защото примерно при реното гривната седи на диска а диска си е с лагерите комплект,и като сменяш дисковете много внимателно трябва да демонтираш от стария диск гривната и да я монтираш на новия,
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на fluid_88Изпратете лично съобщениеИзпрати мейлаПосетете сайта на потребителя
Airfan


Регистриран на: 02 Ное 2007
Мнения: 154
Отговорете с цитат
fluid_88 написа:
гривната явно при теб не е на диска,питам защото примерно при реното гривната седи на диска а диска си е с лагерите комплект,и като сменяш дисковете много внимателно трябва да демонтираш от стария диск гривната и да я монтираш на новия,

При рената е друго, поне при 19-ките си спомням, че е друго. При Браво/Брава/Мареа има два варианта на изпълнение, като и в двата случая датчика взима сигнала от главината, а не от диска.
При първия случай, върху външната част на главината има назъбване (както при рената), от което датчика взима сигнал. При втория случай няма назъбване, а самата черупка на главината от страната, която е към датчика е намагнитена N/S и датчика "чете" сигнал от нея.
Така и при двата случая конверсията е успешна, защото се сваля главината, а под нея излиза една шайба. При варианта с барабан, шайбата е по-дебела, а при диск е по-тънка, за да компенсира дебелината на една планка, която се монтира най-напред и върху която в последствие се монтират спирачните апарати. По този начин общата дебелина на планка + шайба е равна на дебелината на шайбата от варианта с барабани и постановката не се променя.

_________________
http://www.airforce-bg.com
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на AirfanИзпратете лично съобщениеПосетете сайта на потребителяICQ Номер
Конверсия към задни дискови спирачки на Мареа JTD 105
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
Часовете са според зоната GMT + 2 Часа  
Страница 2 от 3  

  
  
 Напишете отговор  
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vjacheslav Trushkin for phpBBStyles.com.
Content © axm-auto.com