Регистрирайте се Търсене Въпроси/Отговори Потребители Потребителски групи Вход  
Напишете отговор Fiat Multipla 1.6 Natural Power питане
Иди на страница Предишна  1, 2
manolavra


Регистриран на: 03 Юли 2018
Мнения: 9
Местожителство: Бургас
Отговорете с цитат
Преди два дни успях да сваля дроселовата клапа и да я почистя със спрей за карбуратори, поизтече доста мръсотия. Но не успях да изкарам стъпковото моторче, то си беше оригиналното и нямаше никакъв силикон за изрязване. Пробвах с доста дърпане и чужда помощ но не помръдваше.Все пак исках да го изкарам цяло и да го почистя затова внимавах повече да не го счупя, ако беше да го сменя с ново сигурно щях да го изкарам. Напръсках и него хубаво със спрея на място го почистих колкото можах. След това обратно монтиране и връщане на заводските настройки на бензиновия и метановия компютър. Дадох няколко пъти на контакт и връщах без да запаля. После запалих и оставих да поработи 15мин на бензин да загрее. После 3 пъти оборотите около 5500об да загасне лампата и после загасих колата. По късно я запалих пак на бензин и покарах 10-ина км на бензин. Загасих и после вече покарах и на метан. Цял ден я карах и нямаше повече ядове с оборотите както и на следващия ден. Но днес пак като я запаля и някой път си вдига оборотите на 1200 1500 и ги държи високи. Като я загася и запаля после може да се оправи и оборотите са си стабилни около 900. Дали ако сменя цялата дроселова клапа ще се оправят за постоянно? Огледах и всички вакуум маркучета, но не видях да има проблем при тях и от някъде да засмуква въздух?
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на manolavraИзпратете лично съобщение
Hit-ko
Site Admin

Регистриран на: 13 Юли 2007
Мнения: 4338
Отговорете с цитат
manolavra написа:
Преди два дни успях да сваля дроселовата клапа и да я почистя със спрей за карбуратори, поизтече доста мръсотия. Но не успях да изкарам стъпковото моторче, то си беше оригиналното и нямаше никакъв силикон за изрязване. Пробвах с доста дърпане и чужда помощ но не помръдваше.Все пак исках да го изкарам цяло и да го почистя затова внимавах повече да не го счупя, ако беше да го сменя с ново сигурно щях да го изкарам. Напръсках и него хубаво със спрея на място го почистих колкото можах. След това обратно монтиране и връщане на заводските настройки на бензиновия и метановия компютър. Дадох няколко пъти на контакт и връщах без да запаля. После запалих и оставих да поработи 15мин на бензин да загрее. После 3 пъти оборотите около 5500об да загасне лампата и после загасих колата. По късно я запалих пак на бензин и покарах 10-ина км на бензин. Загасих и после вече покарах и на метан. Цял ден я карах и нямаше повече ядове с оборотите както и на следващия ден. Но днес пак като я запаля и някой път си вдига оборотите на 1200 1500 и ги държи високи. Като я загася и запаля после може да се оправи и оборотите са си стабилни около 900. Дали ако сменя цялата дроселова клапа ще се оправят за постоянно? Огледах и всички вакуум маркучета, но не видях да има проблем при тях и от някъде да засмуква въздух?


Аз смятам, че щом като с почистване ситуацията се е променила и няколко дни не си имал този проблем, вероятно причината е е в дроселовата клапа със стъпковия мотор! Но тук във форума няма кой да каже на 100% ЧЕ ТОВА Е ОСНОВНАТА ПРИЧИНА и да гарантира за това... Освен това, трябва да има дълъг тестов период след смяната... така, че такъв известен риск трябва сам да си поемеш, още повече, че ти в момента имаш най-много наблюдения върху поведението на мотора!

_________________
www.AXM-AUTO.com
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на Hit-koИзпратете лично съобщениеИзпрати мейлаПосетете сайта на потребителя
Илиян


Регистриран на: 30 Дек 2010
Мнения: 69
Отговорете с цитат
Според мен е ТПС-а.
Лесно можеш да провериш дали функционира правилно-представлява един прост потенциометър.На изхода му,при затворен дросел,трябва да имаш 0,7 волта и при плавно отваряне на дросела,напрежението плавно да се увеличава до 4,8-5 волта.Не трябва да има падове и след всяко затваряне на дросела да показва 0,7 волта.
Можеш да го свалиш,разглобиш,почистиш пистите,огънеш леко пластинките за по-добър контакт,сглобиш и монтираш.
Преди години го имах същия проблем и така го реших.Малко е пипкава работата,но си заслужава икономисването на 200++ лева.
Успех!

_________________
Fiat Marea 1.6 16v ELX,2000g,CNG
Fiat Regata 1,7D-ex.
Fiat 125P-ex
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на ИлиянИзпратете лично съобщение
manolavra


Регистриран на: 03 Юли 2018
Мнения: 9
Местожителство: Бургас
Отговорете с цитат
Взех си нова дроселова клапа на Магнети Марели и вчера я смених, същата е като оригиналната. Направих връщане на заводските настройки с МЕС и после адаптация на бензин, но промяна няма. Без конкретна причина когато си поиска и на бензин и на метан мени оборотите и вместо 900об например почва да държи 1200 после 1400 и т.н. Може след като я загася и после запаля и тръгна повече да няма проблем и да държи 900об на празен ход на място и по инерция, а може и пак да се вдигнат. Някакви идеи какво друго да видя. Значи до момента съм сменил термостат, температурен датчик,антифриз,кабели,свещи, бобина и дроселова клапа. Пак казвам преди обслужването, смяната на ремъци и ролки и изброените части пак имаше проблема с оборотите без видима причина.
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на manolavraИзпратете лично съобщение
Hit-ko
Site Admin

Регистриран на: 13 Юли 2007
Мнения: 4338
Отговорете с цитат
manolavra написа:
Взех си нова дроселова клапа на Магнети Марели и вчера я смених, същата е като оригиналната. Направих връщане на заводските настройки с МЕС и после адаптация на бензин, но промяна няма. Без конкретна причина когато си поиска и на бензин и на метан мени оборотите и вместо 900об например почва да държи 1200 после 1400 и т.н. Може след като я загася и после запаля и тръгна повече да няма проблем и да държи 900об на празен ход на място и по инерция, а може и пак да се вдигнат. Някакви идеи какво друго да видя. Значи до момента съм сменил термостат, температурен датчик,антифриз,кабели,свещи, бобина и дроселова клапа. Пак казвам преди обслужването, смяната на ремъци и ролки и изброените части пак имаше проблема с оборотите без видима причина.


След като казваш:
Цитат:
Може след като я загася и после запаля и тръгна повече да няма проблем и да държи 900об на празен ход на място и по инерция, а може и пак да се вдигнат


тогава пробвай няколко дни пак пиши...
Аз очаквах, че ще дойдеш до нашия сервиз да направим пробата с нова дроселова клапа и ако няма ефект... да я демонтираме. Но както и да е... вече си го направил
Това колебание в оборотите, ти усещаш ли го в действителност или гледаш само оборотомера?

_________________
www.AXM-AUTO.com
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на Hit-koИзпратете лично съобщениеИзпрати мейлаПосетете сайта на потребителя
manolavra


Регистриран на: 03 Юли 2018
Мнения: 9
Местожителство: Бургас
Отговорете с цитат
Направих нова адаптация на абсолютно студен двигател(колата беше пренощувала) на бензин и после цял ден я карах в града само на бензин нито веднъж не вдигна обороти. Освен адаптацията сутринта откачих и буксата на датчика за налягане и температура на всмукателните колектори и я почистих с контактен спрей. Следобед се хванах да сменя филтърчето в редуктора на метана и на моята се оказа че се отвива отзад на редуктора, а не отгоре както е при по старите. Както и да е справих се после вече я запалих на метан да поработи на място(преди това ресет и на метановия компютър) и тръгнах да покарам, но оборотите се повишиха на около 1200-1300 а някой път и до 1500 докато чаках по светофарите и не само по таблото но и звука на двигателя се променя според оборотите. При така високи обороти налягането в смукателния колектор е около 280мБар, не знам дали е нормално. Иначе при нормалните 900об налягането е около 360-380мбар. Друго което ми прави впечатление е че при четене на метановия компютър винаги дава атмосферно налягане 1010880мбар или 1018560 или някакви подобни стойности , а при четене на бензиновия комп дава 1005мбар 1024мбар и т.н. Ще пробвам както предлагате да покарам няколко дни без да пипам нищо да видя дали ще се самообучи нещо и да се оправи ще видим.
Вижте профила на потребителяВижте всички мнения на manolavraИзпратете лично съобщение
Fiat Multipla 1.6 Natural Power питане
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
Часовете са според зоната GMT + 2 Часа  
Страница 2 от 2  

  
  
 Напишете отговор  
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vjacheslav Trushkin for phpBBStyles.com.
Content © axm-auto.com